Resor - Utflykter

Resegruppen presenterar

TEATERRESA TILL HELSINGFORS

Till er alla som anmält sig till vår gemensamma utfärd till Helsingfors (se nedan) med avfärd söndag den 27 maj och åter tisdag den 29 maj kommer här nedan lite information som fortfarande är preliminär.

Avresa på söndag efter lunch från Västerås, vi kommer att ha en egen buss som kommer att vara märkt med "Reumatikerföreningen Västerås", bussen kommer att avgå från Resecentrum. Väl framme vid terminalen kommer alla få sina hytt - och mat biljetter. Båten avgår kl: 16.45, och vi kommer därefter att kunna inta Viking Buffé kl: 17.30. Efter maten har ni möjlighet att ta del av allt som båten erbjuder, nöje och tax free.

Vi anländer till Helsingfors strax före kl: 10.00, efter en härlig frukost. Utanför terminalen kommer det att stå en buss för vår räkning som kommer att ta oss på en cirka två timmars lång guidad tur genom Helsingfors.

Väl framme vid vårt hotell Scandic Marski vid kl: 12.00, lämnar vi våra väskor i bagage rummet, därefter fri tid innan vi kan checka in på hotellet. Vi arbetar på att få våra rum till kl: 14.00.

Incheckning och utdelning av teaterbiljetter, återkommer med tid. Teatern börjar kl: 18.30 , Svenska teatern ligger ganska precis mittemot vårt hotell.

Tisdag morgon börjar vi med frukost på hotellet, utcheckning vid lunch, väskor kan placeras i bagagerummet. Vår egen buss kommer att hämta oss vid hotellet på eftermiddagen för gemensam färd till terminalen, tid är idagsläget inte bestämd. På vår hemresa har vi Viking Buffé kl: 17.30, därefter egen tid. Onsdag morgon åter i Stockholm vid 10-tiden, egen buss hem till Västerås. Information och betalningsinstruktioner kommer under våren.

ÅK TILL HELSINGFORS MED OSS OCH KRISTINA FRÅN DUVEMÅLA

Vi har fått ett erbjudande från Viking Line som vi bara inte kunde motstå. En kryssning till Helsingfors, teaterföreställning av Kristina från Duvemåla på Svenska Teatern, övernattning på hotell Scandic Marski.

Låter det intressant? Läs mer in inbjudan - Klicka här!

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!